Dolar 36,4344
Euro 38,3436
Altın 3.446,43
BİST 9.602,16
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 7°C
Çok Bulutlu
İstanbul
7°C
Çok Bulutlu
Sal 10°C
Çar 13°C
Per 12°C
Cum 12°C

1 dolarlık müşteri deneyimi yatırımı şirketlere 100 dolar olarak dönüyor

Dijital dönüşümün hızlanmasına paralel olarak değişen tüketici beklenti ve alışkanlıkları, şirketleri müşteri deneyimini tasarlamaya yönlendiriyor. Dogma Alares ve DASH İş Tasarımı ve İnovasyon Lideri Sonat Kaymaz “Müşteri deneyimine 1 dolarlık yatırım yapan şirketler, karşılığında 100 dolarlık dönüş sağlıyor” dedi.

1 dolarlık müşteri deneyimi yatırımı şirketlere 100 dolar olarak dönüyor
8 Aralık 2021
A+
A-

Dijital dönüşümle birlikte tüketici alışkanlık ve beğenileri de hızla değişiyor. Bu duruma uyum sağlamak isteyen şirketler de önceliklerini değiştiriyor. Araştırma şirketi Gartner’ın konuya dair yayınladığı rapora göre, şirketlerin %89’u müşteri deneyiminin rekabette öncelik olduğunu ve şirketlerin önümüzdeki dönemde müşteri deneyimi stratejilerine daha fazla alan açacağını gösteriyor. IDC tarafından açıklanan veriler ise pandemi öncesinde işini daha verimli ve kârlı hale getirmeyi önceliklendiren şirketlere önümüzdeki 12-24 ayda hangi stratejik iş hedeflerinin önem kazanacağı sorulduğunda ilk sırada müşterileri deneyimini belirttiklerine dikkat çekiyor. Yaşanan değişime paralel olarak faaliyetlerini gözden geçiren şirketler, temeline somut veriler yerleştirdikleri bir kullanıcı deneyimi tasarlamak istiyor.

Veriye dayalı servis tasarımı hizmeti sunmak için, DASH çatısı altında şirketlere yeni dönemin kullanıcı alışkanlıklarına uygun çözümler sunan Dogma Alares’in İş Tasarımı ve İnovasyon Lideri Sonat Kaymaz, konuya dair açıklama yaparak, “İyi deneyimin tanımı her alanda farklı bir anlam ifade ediyor. Dogma Alares olarak, servis tasarımında uzmanlaştık. Markaların müşterileriyle ilişkilerini güçlendirmek için ihtiyaç duydukları adımların farkında olarak, dünyanın ve Türkiye’nin en prestijli tasarım stüdyoları, ajansları ve startup’larında görev almış bir ekibiz. Dogma Alares’in deneyimli strateji danışmanlığı, makine öğrenimi ve teknoloji mimarisi geliştirme kadrosuyla, yeni ürün ve deneyimler tasarlıyoruz. Böylece markalara maliyetten zaman tasarrufuna kadar birçok avantaj sağlıyoruz” dedi. 

Müşteri deneyimi stratejileri yatırımın karşılığını 100 kat olarak geri veriyor.

Pandemi döneminde birebir iletişimin dijitale aktarıldığı bir süreçte şirketlerin yeni deneyim metotları oluşturmaya ihtiyaç duyduğunu belirten Sonat Kaymaz, “Yapılan araştırmalar, şirketlerin önümüzdeki dönemde iş stratejilerinde müşteri deneyimine daha fazla alan açacağını gösteriyor. Gartner’ın bu konuda yayınladığı başka bir araştırma, müşteri deneyimine yapılan 1 dolarlık yatırımın 100 dolarlık değer olarak geri döneceği yönünde. Forrester araştırma şirketi de bu analizi doğrular şekilde her $10.000’lık kullanıcı deneyimi yatırımının 2 yıl içerisinde %250 oranında geri dönüş yaratacağını belirtiyor. Bu yüzden Dogma Alares olarak kullanıcı verilerini anlamlandırarak, kullanıcılara yeni ve benimseyecekleri deneyimler sunmak için DASH çatısını tasarladık. İçgörüye dayalı değer üretmeyi merkeze koyarak ilerlediğimiz bu yolda, kullanıcı araştırmaları, ürün ve servis tasarımı, son kullanıcı için en yalın ürünü (MVP) oluşturma, kullanıcı edinme, kullanıcı yolculuğu ve değer önerisi tasarımı gibi birçok faaliyete odaklanıyoruz” ifadelerini kullandı.

Verilerle zamandan tasarruf eden markalar maliyet avantajı sağlıyor

Kullanıcı verisine dayalı tasarım çözümlerinin şirketlere zaman ve maliyetten tasarruf ettirerek verimlilik sağladığını kaydeden Dogma Alares Kurucu Ortağı Erdal Güner ise şunları paylaştı: “Müşterilerimizle beraber yaptığımız projeler, hem gelir artışı sağlarken, hem de maliyetlerde ve pazara gitme zamanlarında önemli tasarruflar sağlıyor. Strateji danışmanlığı deneyimlerimizi ve teknoloji mimarisi geliştirme kaslarımızı makine öğrenmesiyle harmanlayarak projeleri uçtan uca ele alıyoruz. Kağıt üstünde kalan değil, hayata geçen projeler yapıyoruz.” Dogma Alares ve DASH Kullanıcı Deneyim Tasarımı Lideri Onur Oral ise geleceğe dair stratejilerini şu sözlerle aktardı: “2 senedir Türkiye’nin önde gelen kurumlarıyla birlikte çalışarak ürün ve servisler geliştiren ekibimiz sayesinde, veriye dayalı, tasarım odaklı düşünme metodolojisi ve yeni nesil fikirlerle son kullanıcılara dokunduğumuz bir yapı kurmayı hedefliyoruz.”

HABER: BURCU ATBAŞ

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.