Dolar 36,4339
Euro 38,1549
Altın 3.441,38
BİST 9.602,16
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 5°C
Açık
İstanbul
5°C
Açık
Pts 7°C
Sal 10°C
Çar 13°C
Per 12°C

KGK Alanya 2021 Küresel Medya Buluşması’nın sonuç bildirgesi açıklandı

Küresel Gazeteciler Konseyi (KGK) tüm seçilmiş kurullarıyla pandemi sonrasında ilk
genişletilmiş toplantısını Alanya’da gerçekleştirdi. Toplantının sonuç bildirgesinde
“Türkiye’nin her ilinde bulunan temsilcileri ve 45 ülkedeki dış temsilcileri ile KGK, ülkemizin
kamu diplomasisi faaliyetlerine destek vermek amacıyla çalışmalarını arttırarak
sürdürecektir.” ifadelerine yer verildi.

KGK Alanya 2021 Küresel Medya Buluşması’nın sonuç bildirgesi açıklandı
7 Temmuz 2021
A+
A-

Yönetim, Denetim, Onur, Etik, Danışma Kurulları ile Yerel, Yaygın ve Dış Medya Meclis
üyelerinin yanı sıra 19 ülke ve 66 vilayetten katılan KGK temsilcileri Alanya’da bir araya geldi.


Küresel Gazeteciler Konseyi’nin tüm kurulları ve meclisleri; küresel dünyada ülkemizin
üstlendiği önemli rollerin daha iyi yansıtılması için yapılması gereken stratejiler, ulusal ve
yerli basının işlevsel ve evrensel değerler üretmek için alacakları pozisyonlar, medya
sektöründe yaşanan etik sorunlar için çözümcül öneriler ve dijitale dönüşüm sürecinde
rekabetten uzak kalmamak için sektörel tutum içinde yapılması gerekenler gibi önceden
belirlenen konu başlıkları üzerinden, KGK temsilcilerinin görüş ve önerilerine başvurmak için
gün boyu farklı salonlarda çeşitli çalıştaylar düzenlediler.


Farklı bakış açılarını bir araya getiren bu çalıştaylardan çıkan sonuçlar, KGK Genel Başkanı’nın
yönetiminde tüm üyelerin katılımı ile yapılan büyük bir genel toplantıda değerlendirildi.
KGK’nın tüm temsilcileri tarafından fikri bir bütünlük sağlanarak kamuoyuyla paylaşılmasına
karar verilen konular şöyledir:


1) Medyanın yaygın ve yerel medya düzeyinde kamu gündeminin oluşumuna büyük bir etkisi
vardır. Bu etki doğru kullanıldığında adalete, refaha, çağdaşlığa ve huzura katkı sağlar. Her
türlü ülke ve toplum meselelerinin aktarıcısı olan medya mensupları; bu katkıların üretimi
için çalışmalıdır. KGK bu doğrultuda çalışmanın farkındalığında olan üyelerden oluşmaktadır.


2) Küresel iklim değişikliği, kuraklık ve çevre kirliliği konusunda farkındalıklı projeler
geliştirerek önde gelen, öncü ve referans sivil toplum kuruluşlarından birisi olma amacı
taşıyan KGK; huzurlu, refah ve bütün canlıların üzerinde hakça paylaşımla yaşayacağı bir
dünya için her türlü iş birliğine hazırdır.


3) Özellikle çevre gibi günümüzün en önemli sorununa yeni yaklaşımlar getirmek için
çalışacak olan KGK, bünyesinde oluşturacağı bir çalışma komisyonu ile kamuoyunda bilinç ve
farkındalık oluşturma, yetkililere tavsiyelerde bulunma, çevre kirliliğiyle mücadele etme
konusunda öncül rol üstlenecektir. Bu amaçla projeler hazırlanacak, Avrupa Birliği başta
olmak üzere uluslararası kuruluşlarla ortak çalışma imkanları gözden geçirilecektir.


4) Türkiye’nin her ilinde bulunan temsilcileri ve 45 ülkedeki dış temsilcisi ile KGK, ülkemizin
kamu diplomasisi faaliyetlerine destek vermek amacıyla bugüne kadar olduğu gibi bundan
sonra da Dışişleri Bakanı Sayın Mevlüt Çavuşoğlu ve Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Sayın
Fahrettin Altun başta olmak üzere, ilgili tüm kamu kurum ve kuruluşlarının yöneticileriyle
istişare ve iş birliğini arttırarak sürdürecektir.

5) Faaliyet alanı medya olan ve bu konuda temsil yetkisine sahip olan KGK; sektörünün hem
toplumsal hem bireysel birçok sebeple değişmeye, etik değerlerden uzaklaşmaya hatta
yozlaşmaya maruz kaldığının farkındadır. Oysaki “Medya’da Etik”, her türlü iyileşmenin
sırrıdır. Özellikle son dönemde sosyal medyada da afişe edilen, ülke gündemimizi fazlasıyla
meşgul edip itibarını bozan konu ve olaylar, bu değerin korunması için herkesi tetiklemelidir.


6) Ülkenin geleceğini olumsuz etkileyebilecek çıkar sahibi bir takım güç odaklarının, medyayı
ele geçirme sorunsalına, bazı yanlış uygulamalar zemin hazırlar gibi görünse de mesleki
profilin olumsuz şekilde değişmesi aslında bu duruma gelinmesinin temel nedenidir de.
Medya kuruluşları ve medya çalışanlarının ekonomik kaygılarının olduğu gerçeğinden
hareketle, gazeteciliğin bir zenginleşme aracı olarak görülmemesi noktasında etik ve ahlaki
değerlerin sağlam eğitsel ve hukuksal temellere sahip olması gerekir. İtibarı kadar
sorumlulukları da yüksek olan bu sektörün inandırıcılığa zarar gelmemesi ve anlamına
oturması için Konsey’in her bir temsilcisi zorunlu görevlidir ve bu amaç doğrultusunda çalışır.


7) Asli görevini yerine getirirken, her türlü çıkar gruplarına karşı sağlam duracak, bu şekilde
gelecek inşasında mesleği birikimiyle görev alacak genç medya mensuplarının yetişmesinde
KGK gönüllü bir kuruluştur. Konsey, temsilcilerinin deneyim ve referansları aracılığı ile
sektörün olumlu gelişimine katkı sağlayacak yeni nesillerin oluşumunda her türlü yardımı
yapacaklardır. Bu nedenle KGK bünyesinde sertifikalı “İletişim Akademisi” kurulması
hedeflenecektir. Medya sektöründe çalışmaya başlayanlar başta olmak üzere, başarılı iletişim
öğrencilerini de bu eğitim programına dahil edecek bir meslek içi eğitim programı
başlatılması planlanacaktır.


8) Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi ve sosyal medya platformlarının ortaya çıkışıyla
beraber son dönemlerde algı; bilgi ve ilginin önüne geçti. Kısacası algıyı yöneten dünyayı
yönetiyor. Ülkemiz aleyhinde, haksız, yersiz ve dezenformasyon kampanyalarına karşı KGK
tüm unsurlarıyla küresel çapta mücadelesini sürdürecektir. Ayrıca, özellikle sosyal medya
üzerinden yapılan operasyonel faaliyetlere karşı, ‘temiz sosyal medya’ kampanyasının hayata
geçirilmesi noktasında rol üstlenilecektir.


9) Basın İlan Kurumu yerel gazete sahipleri temsilcileri seçiminin, bundan sonraki süreçte
daha katılımcı ve daha adil, temsiliyet ve hakkaniyet ölçüsünde yapılması temennimizdir.
Pandeminin getirdiği ekonomik sorunlarla daha da zor günler yaşayan gazetelerden Basın
İlan Kurumunun aldığı yüzde 15’lik ilan komisyonunun yüzde 7,5 seviyesine çekilmesi can
çekişen yazılı medyaya bir destek olacaktır. Yerel gazetelerin zorunlu kadrosu, illerin nüfus ve
gelir durumuna göre yeniden belirlenmelidir.


10) Yıllardan beri, yasal altyapısı olmadan yayın yapan internet yayıncılığının yaşadığı
sorunların çözümü sürekli ertelenmektedir. Dijital medya mecrasına yönelik yasal
düzenlemeler en kısa sürede hayata geçirilmelidir. Aksi halde bu alan (yasa dışı) korsan
yayıncılığın ve dezenformasyonun cirit attığı bir mecra olarak tehdit oluşturmaya devam
edecektir.


11) Sektörün, kanayan yarası haline gelen örgütlenme kaosuyla ilgili yaşanan sorunlara kalıcı
çözüm üretilmesi, diğer meslek kuruluşlarında olduğu gibi oda veya benzeri bir
düzenlemenin yapılması kaçınılmazdır.

13) Dünyadaki tüm ülkeler gibi, memleketimizin ekonomik yapısına ciddi zarar veren
pandemi sürecinin yarattığı hasarın onarılması için tüm toplum kesimlerinin elini taşın altına
kayması kaçınılmazdır. Ancak, Cumhurbaşkanlığı tarafından yayınlanan tasarruf genelgesinde
pandemi koşullarını en ağır yaşayan sektörümüzden istenilen fedakârlık hakkaniyet
ölçüsünde değildir. Tasarruf denince akla ilk medya sektörünün gelmesi, demokrasinin
akciğeri ve nefes darlığı çeken basın sektörünün bitkisel hayata girmesine neden olur. Bu
nedenle, abone, ilan ve reklamlara kısıtlama getiren genelgenin basınla ilgili bölümü yeniden
gözden geçirilmelidir.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.