Dolar 36,4554
Euro 38,2908
Altın 3.441,15
BİST 9.602,16
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 6°C
Çok Bulutlu
İstanbul
6°C
Çok Bulutlu
Sal 10°C
Çar 13°C
Per 12°C
Cum 12°C

Bakan Karaismailoğlu: Kanal İstanbul Marmara’daki deniz salyasını bitirecek

Kamuoyunda uzun süredir tartışılan Kanal İstanbul projesiyle ilgili Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, dikkat çeken bir açıklamada bulundu. Dev projenin Marmara’da günlerdir etkisini sürdüren deniz salyasını sona erdireceğini belirten Karaismailoğlu, kanalın temelinin önümüzdeki günlerde atılacağını ifade etti.

Bakan Karaismailoğlu: Kanal İstanbul Marmara’daki deniz salyasını bitirecek
8 Haziran 2021
A+
A-

Çamlıca Kulesi’nde 24 TV tarafından düzenlenen özel programa konuk olan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Marmara Denizi’nde yaşanan müsilaj (deniz salyası) ve Kanal İstanbul projesi hakkında açıklamalar yaptı. Karaismailoğlu, Kanal İstanbul’un Marmara’daki deniz salyasını bitireceğini öne sürdü.

Karaismailoğlu konu hakkında şunları söyledi:

“Kanalın temeli önümüzdeki günlerde atılacak, önce köprüler yapılacak. Kanal İstanbul, İstanbul Havalimanı, Marmara Otoyolu hepsi birer parça. İstanbul depremine karşı riskli binaların dönüştürülmesi için kullanılacak. Köprüler için ücret ödenmeyecek. Sosyal, donatı, lojistik alanları, rüzgar ve güneş enerjilerinin bol miktarda kullanıldığı yeni akıllı şehir olarak planlanıyor. Kanalın tek yönlü dip genişliği 270 metre, su derinliği 20.75 olarak kesinleştirildi. Derinlik artırıldı, genişlik biraz daraltıldı; boydan boya 43 km. Şu anda boğazdan geçen gemilerin yüzde 98’i kanaldan geçecek.

“DENİZ SALYASINI DA BİTİRECEK”

Karadeniz, Marmara’ya göre çok daha temiz. Kanal İstanbul yapıldığında Karadeniz’e akan nehirlerin Marmara’ya karışması söz konusu. Bu da Marmara’daki su kalitesini artırıp deniz salyasını da bitirecek. Manipülasyonlar var; su kaynaklarının etkileneceği söyleniyor. Sazlıdere barajı İstanbul’un yüzde 2.8’ine denk geliyor. İstanbul’un su rezervine Kanal İstanbul ile Piriççik ve Kahramandere barajları ile daha fazla katkı sağlayacağız. Toplam maliyeti 15 milyar dolar. Üzerinde 6 köprü var; fiyata bunlar dahil, 5 yılda tamamlayacağız.”

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.