Dolar 36,4339
Euro 38,1549
Altın 3.441,38
BİST 9.602,16
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 5°C
Açık
İstanbul
5°C
Açık
Pts 7°C
Sal 10°C
Çar 13°C
Per 12°C

Bakan Koca: “MHRS randevularında köklü çözüme gittik”

MHRS Randevularında yaşanan sorunlara karşı, uzman ve yan dal uzmanı sayılarının artırılması için köklü bir çözüme gidildiğini belirten Bakan Koca, vatandaşlardan alınan fakat iptal edilmeden gidilmeyen randevular hakkında da ricada bulundu.

Bakan Koca: “MHRS randevularında köklü çözüme gittik”
25 Mart 2024
A+
A-

Vatandaşların MHRS randevu talepleriyle ilgili oluşan problemleri çözme yönünde önemli adımlar atılacağını belirten Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, sosyal medya platformu X üzerinden önemli bir mesaj paylaştı.

Koca, mesajında şu ifadelere yer verdi:
MHRS Randevularında yaşanan sorunlara karşı, uzman ve yan dal uzmanı sayılarının artırılması için köklü bir çözüme gittik. Kısa sürede sonuç almak içinse çalışmalarımız sürüyor.
“GİDİLMEYEN RANDEVULARIN ORANI YÜKSEK”
Alınan fakat iptal edilmeden gidilmeyen randevular, güncel durumun ana nedenlerinden biri. Türkiye’nin her yerinde iptal edilmeyen randevuların oranı yüksek. Örneğin, İstanbul Bayrampaşa’da geçen yıl 110.000 hasta randevusuna gelmedi. Oran, alınan toplam randevu sayısının %20’sinden fazladır. Toplamda bakılan hasta sayısı ise düşünülenden çok fazla, örneğin Bayrampaşa’da yaklaşık 1.100.000.
“HER BİR VATANDAŞIN DUYARLI OLMASI GEREK”
Sağlık hizmetine erişimde adaletin tesisi için her birimizin duyarlı olması gerekiyor. Bugün bu duyarlılığı göstermeyen, yarın randevu alamamaktan şikâyetçi olabilir. Bu mümkün. İptal edilmeyen 110.000 randevu, alınamayan 110.000 randevu demek.
Her birimiz çözümün parçası olmalıyız.”

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.