Dolar 39,2429
Euro 44,5217
Altın 4.156,03
BİST 9.112,95
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 24°C
Parçalı Bulutlu
İstanbul
24°C
Parçalı Bulutlu
Cts 21°C
Paz 24°C
Pts 25°C
Sal 27°C

CHP’li Parlar, 512 bin çocuğun nerede olduğunu sordu

Cumhuriyet Halk Partisi Hatay Milletvekili Aday Adayı Dr. Hasan Ramiz Parlar, 280 bini hiç kayıt olmamış ve 232 bin 152’si okulu terk eden toplam 512 bin çocuğun nerede olduğunu kimsenin bilmediğini belirterek, “Eğitim anayasal haktır. Hiçbir çocuğumuz eğitim sistemi dışında bırakılamaz” dedi.

CHP’li Parlar, 512 bin çocuğun nerede olduğunu sordu
19 Ocak 2023
A+
A-

Cumhuriyet Halk Partisi Hatay Milletvekili Aday Adayı Dr. Hasan Ramiz Parlar, yazılı açıklamasında ekonomide yaşanan derin kriz nedeniyle çocukların okulu terk etmek zorunda bırakıldığına dikkat çekti. Yoksulluktan en çok çocukların etkilendiğine işaret eden Parlar, “Okulda olması gereken erkek çocuklarının yüzde 22.9’u, kızların yüzde 9.5’i çalışıyor. TÜİK verilerine göre; her 100 erkek çocuğundan 7,4’ü, her 100 kız çocuğundan 11,2’sini oluşturan 346 bin 135 çocuk ne eğitimde, ne de istihdamda yer almıyor. Türkiye’de 22 milyon 738 bin çocuktan yüzde 33,7’si yani 7 milyon 662 bin 807 çocuk, yoksulluk çekiyor.” dedi.

512 BİN ÇOCUK NEREDE?

280 bini kayıt dışı yani okula hiç kayıt olmamış ve 232 bin 152’si okulu terk eden toplam 512 bin çocuğun nerede olduğunu soran CHP’li Parlar, şunları dile getirdi: “Çocuklarımız niteliksiz eğitim sisteminden zarar görüyor. Paralı eğitimden ve kötü sınav sisteminden muzdarip oluyor. Dünya sıralamasında hızla geriliyor. Öğrenciler, yozlaşmış eğitim sisteminin ve işsizliğin birer kurbanı haline getiriliyor. Çocuklarımızı belirsizliğe ve niteliksizliğe terk eden eğitim anlayışının en temel sorunu, çocuk ve öğretmen merkezli olmamasıdır. Keyfi biçimde değişen eğitim politikaları tam gün, parasız ve nitelikli eğitimi neredeyse imkansız kılmıştır. Bugün 512 bin çocuğumuzun okulda olmaması bunun en net göstergesidir.

EĞİTİM ANAYASAL BİR HAKTIR

“Bir yıl sonrasını düşünüyorsan pirinç ek, on yıl sonrasını düşünüyorsan meyve fidanı dik, yüzyıl sonrasını düşünüyorsan insan eğit.” sözleriyle eğitimin önemine vurgu yapan Parlar, “Cumhuriyet Halk Partisi’nin hedefi, anayasal bir hak olan çağdaş, nitelikli ve parasız bir eğitimi okul öncesinden üniversiteye kadar sağlamaktır.  Ancak böyle bir eğitim modeliyle katma değeri yüksek üretimin artması ve vasıflı iş gücünün yetiştirilmesi mümkündür. Bilimsel ve sorgulayıcı eğitim, ülkemizin demokrasisinin ve kalkınmasının temel koşuludur” ifadelerini kullandı.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.