Furkan Talay: “Reklamcılığın stratejisiyle hedef kitlesi örtüşmeli”
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte internet ve sosyal medya platformlarını kullanan bireylerin sayısı her geçen gün artmaktadır. İşletmeler ve kişilerde buna bağlı olarak sosyal medya reklamlarına yönelmektedir. Böylelikle işletmeler ve kişiler daha çok müşteriye ulaşmayı hedefleyerek reklam yatırımlarını bu doğrultuda yapıyorlar. Sosyal Medya Danışmanı ve Eğitmeni Furkan Talay, sosyal medya hesabından yaptığı canlı yayında Instagram reklamcılığı stratejileri hakkında bilgiler verdi. Reklamcılıkta hedef kitlenin çok olmasının önemli olmadığını ifade eden Talay, “Geniş hedef kitleden ziyade kaliteli, nitelikli hedef kitle önemlidir” ifadelerine yer verdi.

“REKLAMLARINIZI NE KADAR FAZLA KİŞİYE GÖSTERİRSENİZ İLERİ VADEDE O KADAR SIKINTI OLABİLİR”
Reklamcılıkta geniş hedef kitleden ziyade nitelikli hedef kitlenin önemli olduğunu ifade eden ve reklamlarda istatistikleri ölçmenin önemli olduğunu belirten Talay, “ Reklamcılıkta hedef kitlenin çok olması olumlu bir durum değildir. Çünkü reklamlarınızı ne kadar fazla kişiye gösterirseniz ileri vadede o kadar sıkıntı olabilir. Dolayısıyla reklamlarda ki hedef kitlenin büyüklüğü değil kalitesi çok önemli. Geniş hedef kitleden ziyade nitelikli hedef kitle bizim için daha mantıklı olacaktır. Reklamlarda reklam istatistiklerini ölçmek de önemli. Örneğin ben her yaptığım reklamdan sonra mutlaka o reklamı kaç yaşındaki kişiler daha fazla izlemiş, hangi telefon markasıyla izlemiş bunlara dikkat ediyorum. Bunlar bir sonraki reklamda bana çok yardımcı oluyor” dedi.
“REKLAMCILIĞIN STRATEJİSİYLE HEDEF KİTLESİ ÖRTÜŞMELİ”
Reklam içeriklerinin hedef kitleyle doğru orantılı olduğunu vurgulayan ve ayrıntıların müşterilerde güven duygusu yarattığını ifade eden Talay, “Reklamları verirken hedef kitlenizi iyi tanımanız lazım. İçeriğinizi anlaşılır kılmanız lazım. Mesela geçenlerde 10 15 saniyelik bir ayakkabı reklamı izledim. 10-15 saniye çok kısa bir süre ancak reklamı öyle güzel, anlaşılır yapmışlar ki kafanızda ayakkabıya dair herhangi bir soru işareti kalmıyor. İçeriklerde farklılık yaratmanız lazım. Peki, bu farklılığı nasıl yaratmalıyız? Ya ürünün ya da hizmetin varsa farklı bir şeyi onun farkıyla yapabiliriz. Ya da müşterilerinizle sesinizi, çalışma ortamınızı, mimiklerinizi paylaşabilirsiniz. Bunlarda bir tercih sebebidir. İkna sebebidir. Sadece ürünün fotoğrafını değil mutlak suretle sizin çalışma ortamınızı, markanızı varsa mağazanızı da göstermeniz lazım. Bu ayrıntılar müşteride güven uyandırır” dedi.
“REKLAMLARDA HEDEF KİTLENİZE VERECEĞİNİZ MESAJI İLK İKİ CÜMLEDE VERMELİSİNİZ”
Reklam metinlerinde kullanılan dilin samimi olması gerektiğinin altını çizen Talay, “Reklam metinleri çok önemli. Çünkü reklam metinleri kullanıcıların gördüğü ilk metinlerdir. Hatta reklamlarda hedef kitlenize vereceğiniz ilk mesaj ilk iki cümlede vermeniz lazım. Yani birinci cümlede ürünle ilgili bir bilgi. İkinci cümlede ise hemen bir indirim veya herhangi bir kampanya varsa onun bilgisi verilmeli. Ve bu metinlerin görselle ya da videoyla da örtüşmesi lazım. Müşterilerinizle konuşur gibi bir dil kullanmalısınız. Samimi, anlaşılır bir dil olmalı” dedi.