“Hedef kitlenle bağ kurmaya çalışırsan sürekli kıyaslayan değil kıyaslanan marka olursun”
Hedef kitle, reklamın ulaşacağı belirli insanları veya tüketicileri tanımlamaktadır ve hedef pazar tanımından daha geniş ve detaylıdır. Reklam veren son kullanıcının kim olduğunu, satın almayı kimin gerçekleştirdiğini ve satın alma kararını kimin etkilediğini bilmelidir. Teknolojinin gelişip, sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla sosyal medya reklamları ivme kazandı. Peki sosyal medya da hedef kitle nasıl belirlenmeli? Sosyal medya pazarlaması nasıl olmalı? Sosyal Medya Danışmanı Furkan Talay sosyal medya hesabından yayımladığı gönderi ile sosyal medya da reklamcılığı üzerine bilgiler paylaştı.

“HEDEF KİTLEYİ TANIMAK İÇİN EMPATİ YAPMAK GEREKİR”
Hedef kitlenin tanınması için empati yapılması gerektiğini ifade eden Talay, “Reklamlarda zihinlere girmek ileriye yapacağın en iyi yatırımdır. Bunu da belirlediğin doğru hedef kitlenin karşısına sık sık çıkarak sağlayabilirsin. Hedef kitleni tanımak için de empati yapmalısın, ben olsam bu ürünü alır mıydım Vs. Vs. Sosyal medya pazarlaması dediğimiz şey ürün ya da hizmet savaşlarının yapıldığı bir alan değil aslında. Potansiyel müşterilerimizde yarattığımız algının savaşıdır. Sonuçta bütün gerçeklikler ve kalite denen şey göreceli bunu unutma” dedi.
“HEDEF KİTLENLE BAĞ KURMAYA ÇALIŞIRSAN SÜREKLİ KIYASLAYAN DEĞİL KIYASLANAN MARKA OLURSUN”
Herkesle değil hedef kitleyle bağ kurmanın önemini vurgulayan Talay, “Örneğin ben dünyanın en iyi Instagram ve Facebook reklam eğitmeni olsam da benden hala eğitim almayanlar olacaktır. Çünkü bazılarının benden eğitim almak için kendince geçerli sebepleri var bazılarının da almamak için sebepleri var. Örneğin ben güleryüzlü olduğum için ciddiyet sevenlere itici gelebilirim ama bu yüzden kendimi de değiştiremem. Bu örnekleri çoğaltabilirsin. İşte senin yapman gereken kendine has bir tarz belirleyip senden ürün ya da hizmet almak isteyenlere yönelik içerik ve reklamlar oluşturman. Herkesle değil sadece hedef kitlenle bağ kurmaya çalışırsan sürekli kıyaslayan değil kıyaslanan marka olursun” ifadelerine yer verdi.