Dolar 39,1844
Euro 44,8041
Altın 4.235,75
BİST 9.008,87
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 28°C
Parçalı Bulutlu
İstanbul
28°C
Parçalı Bulutlu
Çar 30°C
Per 30°C
Cum 28°C
Cts 26°C

Mustafa Sansar: “Akbank hem maddi zarar hem de itibar kaybı yaşıyor”

Akbank dijital bankacılık sistemlerinde Salı sabah saatlerinde başlayan sorun nedeniyle 43 saat bankacılık işlemleri yapılamadı. Bankadan yapılan açıklamalarda siber saldırının söz konusu olmadığı sistemsel bir hatanın söz konusu olduğu belirtilmişti. Müşterilerin, yasal otoritelerden de konuyla ilgili açıklama beklentisi karşılanmazken, vatandaşların aklına hacklenen bankalara karşı nasıl önlemler alacağız? Sorusu geldi. Konuyla ilgili soruları Üsküdar Üniversitesi Adli Bilişim Suçları Öğretim Görevlisi Mustafa Sansar cevapladı.

Mustafa Sansar: “Akbank hem maddi zarar hem de itibar kaybı yaşıyor”
8 Temmuz 2021
A+
A-

TEPKİLER ÇIĞ GİBİ BÜYÜDÜ

Dünya bankacılık tarihinde ilk kez bir banka 2 gün sistemlerinin göçmesi nedeniyle faaliyet gösteremedi. Akbank’taki sorun ise ilk değil. Son dönemde sıkça rastlanan arızalar müşterilerini adeta çılgına çevirdi. Sosyal medyadan tepkilerini gösteren müşterilerin kimi okul taksiti yatıramadı kimi ticari ödemeleri için hesaplarına bakamadı. Hal böyle olunca neredeyse 2 gün gibi uzun bir süre banka ortadan kaybolunca tepkiler de çığ gibi büyüdü.

“BU SÜREÇTE VATANDAŞLAR DOLANDIRICILARA DİKKAT ETMELİ!”

Akbank’ta yaşanan sorun sonrası vatandaşların aklına hacklenen bankalara karşı nasıl önlem almalıyız? sorusu geldi. Konuyla ilgili açıklama yapan Üsküdar Üniversitesi Adli Bilişim Suçları Öğretim Görevlisi Mustafa Sansar, “Bu durumu iki şekilde düşünebiliriz. Ya gerçekten bir siber saldırıyla karşı karşıyayız. Ya da bir donanımdan, oradaki sunucu sistemden kaynaklı olabilecek bir sorun. Müşteriler şunu dikkat etmeliler, resmi bir açıklama yapılmadan kendilerine bir sms, link veya herhangi bir şey gelirse buna asla itibar etmemeliler. Dolandırıcılar bu durumu çok rahat bir şekilde kullanabilirler. Bu süreçte bankanın uğradığı zarar büyük. Rakamsal boyutlarını belirtmek çok zor ama çok yüklü bir miktarda zarar olacak. Bununla birlikte itibar kaybı da yaşanıyor. Bankalar, sistemleri sağlıklı, bugünün koşullarına uygun hale getirmek ve bununla birlikte siber güvenlikle ilgili yatırımları çok daha fazla yapmak ve siber güvenlik tedbirlerini almak zorundalar” dedi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.