Dolar 39,2409
Euro 44,5090
Altın 4.154,88
BİST 9.058,03
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 24°C
Az Bulutlu
İstanbul
24°C
Az Bulutlu
Cts 21°C
Paz 24°C
Pts 25°C
Sal 27°C

Reklam Kurulu’ndan 149 milyon lira ceza

Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu’nun yılın ilk 7 ayında 927 dosyada tespit ettiği aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulamalar için yaklaşık 149 milyon lira idari para cezası uygulandığını açıkladı.

Reklam Kurulu’ndan 149 milyon lira ceza
22 Temmuz 2024
A+
A-

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan yazılı açıklamada, Reklam Kurulu’nun faaliyetleri ve sonuçları hakkında şu bilgiler verildi: Toplam 927 dosyanın incelendiği ve aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama tespit edilen durumlarda durdurma cezası ve toplam 148 milyon 783 bin 980 TL idari para cezası uygulandığı belirtildi. Reklam Kurulu’nun yılın ilk 7 ayında 1064 dosya üzerinde görüş ve değerlendirmeler yaptığı, 9 Temmuz 2024 tarihinde gerçekleştirilen 347 sayılı toplantısında ise 133 dosyanın ele alındığı ve bunlardan 116’sının mevzuata aykırı bulunduğu ifade edildi. Bu dosyalardan 21 milyon 350 bin 201 TL idari para cezası ve bir dosya için erişimin engellenmesi kararı verildiği bildirildi.

Toplantıda, “İndirim marketi” olarak bilinen perakende işletmelerin internet siteleri aracılığıyla yaptıkları tanıtım ve mesafeli satış uygulamalarının incelendiği ve tüketicilerin mağduriyet yaşadığı belirtildi. İncelemeler sonucunda, ürünlerin internet sitelerinde görüntülenmesi ve satın alınabilmesi için üyelik gerekliliği olduğu ancak stok bilgilerinin güncelliği konusunda eksiklikler tespit edildiği ifade edildi. Ayrıca ürün fiyatının geçerlilik süresi ve stok sınırları gibi bilgilerin yeterince sağlanmadığı için tüketicilerin yanıltıldığına karar verilerek idari yaptırım uygulandığı belirtildi.

Elektronik ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen tüketici yorumlarının düzenlenmesindeki eksikliklerin de belirlendiği ve sahte veya yanıltıcı yorumların önlenmesi amacıyla internet sitelerine yönelik idari yaptırım kararları alındığı açıklandı. Bu yaptırımların özellikle turizm ve yeme içme gibi hizmet sektörlerinde tüketici deneyimlerini koruma amacı taşıdığı vurgulandı. Reklam Kurulu’nun, tüketicilerin güvenli alışveriş deneyimleri yaşamasını sağlamak için çalışmalarını sürdüreceği ifade edildi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.