Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu’nun yılın ilk 7 ayında 927 dosyada tespit ettiği aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulamalar için yaklaşık 149 milyon lira idari para cezası uygulandığını açıkladı.

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan yazılı açıklamada, Reklam Kurulu’nun faaliyetleri ve sonuçları hakkında şu bilgiler verildi: Toplam 927 dosyanın incelendiği ve aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama tespit edilen durumlarda durdurma cezası ve toplam 148 milyon 783 bin 980 TL idari para cezası uygulandığı belirtildi. Reklam Kurulu’nun yılın ilk 7 ayında 1064 dosya üzerinde görüş ve değerlendirmeler yaptığı, 9 Temmuz 2024 tarihinde gerçekleştirilen 347 sayılı toplantısında ise 133 dosyanın ele alındığı ve bunlardan 116’sının mevzuata aykırı bulunduğu ifade edildi. Bu dosyalardan 21 milyon 350 bin 201 TL idari para cezası ve bir dosya için erişimin engellenmesi kararı verildiği bildirildi.
Toplantıda, “İndirim marketi” olarak bilinen perakende işletmelerin internet siteleri aracılığıyla yaptıkları tanıtım ve mesafeli satış uygulamalarının incelendiği ve tüketicilerin mağduriyet yaşadığı belirtildi. İncelemeler sonucunda, ürünlerin internet sitelerinde görüntülenmesi ve satın alınabilmesi için üyelik gerekliliği olduğu ancak stok bilgilerinin güncelliği konusunda eksiklikler tespit edildiği ifade edildi. Ayrıca ürün fiyatının geçerlilik süresi ve stok sınırları gibi bilgilerin yeterince sağlanmadığı için tüketicilerin yanıltıldığına karar verilerek idari yaptırım uygulandığı belirtildi.
Elektronik ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen tüketici yorumlarının düzenlenmesindeki eksikliklerin de belirlendiği ve sahte veya yanıltıcı yorumların önlenmesi amacıyla internet sitelerine yönelik idari yaptırım kararları alındığı açıklandı. Bu yaptırımların özellikle turizm ve yeme içme gibi hizmet sektörlerinde tüketici deneyimlerini koruma amacı taşıdığı vurgulandı. Reklam Kurulu’nun, tüketicilerin güvenli alışveriş deneyimleri yaşamasını sağlamak için çalışmalarını sürdüreceği ifade edildi.