Ticaret Bakanlığı’nın 2024 yılı için e-ticaret hacmi öngörüsü 3,4 trilyon lira olarak belirlendi
Ticaret Bakanlığı, 2024 yılı için elektronik ticaret (e-ticaret) hacminin 3,4 trilyon lira ve işlem sayısının da 6,67 milyar adet olarak öngörüldüğünü açıkladı.

Ticaret Bakanlığı’nın verilerine göre, e-ticaretin genel ticaret hacmine oranı önemli ölçüde artarak 2023 yılında yüzde 20,3’e ulaştı. E-ticaretin gayrisafi yurt içi hasıla içindeki payı da bir önceki yıla göre yüzde 33,3 oranında artarak yüzde 6,8’e yükseldi. E-ticaret hacmindeki yıllık büyüme oranı yüzde 26 olarak gerçekleşti. Mal ve hizmet ticaretinin e-ticaret hacmi içindeki dağılımı ise sırasıyla yüzde 51 ve yüzde 49 şeklinde oldu.
En büyük e-ticaret hacmi beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektöründe kaydedildi. Beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörünü elektronik ve giyim, ayakkabı ve aksesuar sektörleri izledi. 2023 yılında e-ticaret hacmi yüzde 115,15 artarak 1,85 trilyon liraya yükseldi ve işlem sayısı da yüzde 22,25 artışla 5,87 milyar adede ulaştı.
Kargo gönderimlerinde en yaygın sorun, müşterilerin gönderiyi kabul etmemesi ve adreste bulunamamayla ilişkilendirildi. İstanbul, en yüksek kargo gönderimi yapan il olarak öne çıktı. Kargo alan illerde ise İstanbul ilk sıradaydı. İlçe bazında ise Bağcılar en fazla kargo gönderen ilçe, Çankaya ise en fazla kargo alan ilçe olarak kaydedildi.
Sektör bazında, giyim, ayakkabı ve aksesuar sektöründe ayakkabı, elektronik sektöründe cep telefonu ve beyaz eşya sektöründe airfryer ve fritöz gibi ürünler öne çıktı. Gıda ve süpermarket sektöründe ise meyve ve sebze, çay ve demleme içeceklerin yanı sıra et ve deniz ürünleri tercih edildi. Yemek sektöründe ise hamburger, kebap, pizza ve döner gibi ürünler dikkat çekti.