Trafik canavarları için SEDDK’dan yeni düzenleme sinyali!
Trafik sigortası için yeni yaptırımlar yolda. Planlanan düzenleme ile riskli sürücülerin sadece sigorta primleri artmayacak, aynı zamanda bu sürücüler için psikolojik takviye ve eğitimler de verilecek.

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, trafik sigortalarında ortaya koydukları yeni yol haritasında yer alan düzenlemelerin uygulanması halinde bu konudaki sorunların çözüleceğini belirtti.
Mevzuat Uyum Derneği tarafından “Düzenlemelerin Dönüştürücü Gücü ve Mevzuat Uyumun Katalizör Rolü” temasıyla Türkiye Sigorta AŞ Konferans Salonu’nda düzenlenen II. Mevzuat Uyum Konferansı (Compliance Conference) başladı.
Konferansın açılışında konuşan SEDDK Başkanı Eroğlu, sigorta sektörü olarak geleceği tasarlarken düzenlemelerden nasıl faydalanabilecekleri konusunda bu etkinlikten faydalanabileceklerini ifade ederek, organizasyonun önemine ilişkin görüşlerini paylaştı.
Sigorta sektörünün çok kıymetli olduğunu, sigorta yapılmaması halinde hiçbir büyük yatırımın yapılmayacağını dile getiren Eroğlu, şu anda Türkiye’de sigorta sektörünün büyüklüğünün istenilen düzeye ulaşamadığını bildirdi.
“BES’TEKİ BİRİKİMLER 400 MİLYAR TL’YE YAKLAŞTI”
Mehmet Akif Eroğlu, 2003’te başlayan Bireysel Emeklilik Sistemi’nde (BES) bugün itibarıyla 400 milyar TL’ye yaklaşılmasının bir başarı hikayesi olduğunu belirterek, 2005’te kurulan Tarım Sigortaları Havuzu (TARSİM) ve bu alandaki uygulamaları anlattı.
Son yıllarda yapılan katılım sigortacılığı düzenlemelerinden, bireysel emeklilikteki devlet katkısının artırılmasından, Türkiye Sigorta’nın ve SEDDK’nin kurulmasından bahseden Eroğlu, son 20 yılda altyapı alanında önemli atılımlar yapıldığını bildirdi.
Eroğlu, SEDDK tarafından bu yıl hayata geçirilen düzenlemelere değinirken, “Ülke olarak geçmişte kaybettiğimiz zamanı kazanmaya çalışıyoruz. Açığı kapatmamız lazım. O yüzden her şeyi çok hızlandırmış yapıyoruz.” dedi.
“TRAFİK SİGORTASI HEPİMİZİN ENERJİSİNİ ALIYOR”
SEDDK Başkanı Eroğlu, yapısal sorunları çözmeleri gerektiğini belirterek, şunları kaydetti:
“Çünkü hepimizin her gününü meşgul eden bir trafik (sigortası) sıkıntısı var. Bu hepimizin enerjisini alıyor, dağıtım kanallarından şirket yöneticilerine ve otoriteye kadar hepimizin mesaisini çalıyor. Bizim burada geleceği tasarlamayı konuşmamız gerekirken trafiği konuşuyoruz. Biz her gün trafikle gündemi açıp trafikle kapatıyoruz. Trafiği çözmemiz lazım ki sektörün büyümesini daha rahat, iyi, kaliteli ve vizyoner şekilde konuşabilelim.”
“GEREKİRSE EHLİYETLERİ ASKIYA ALINMALI”
SEDDK Başkanı Eroğlu, trafikte kaza yapan ve yapmayan sürücüler ile ilgili farklı değerlendirme yapmanın önemine işaret etti.
Eroğlu, devamla şunları kaydetti:
“Çünkü riskli sigortaları tamamen apayrı kategoriye alıyoruz. Onlara da ciddi yaptırımlar getireceğiz. Sadece tarifeyi konuşmuyorum. Psikoteknik testler, psikolojik takviyeler, eğitim… Bir yılda minimum 3 defa kaza yapan 6 bin kişi var. Bunların bazısı 8 defa kaza yapmış. Bunlara ben ‘şoför’ demiyorum, başka bir şey… Kamuoyu ‘trafik canavarı’ diyor. Bizim bunları rehabilite etmemiz lazım. ‘Kazaya karışmak’ demiyorum. Kusurlu bir şekilde kazaya karışıyor. Herkes kazaya karışabilir. Trafik kurallarına uyduğunuzda kazaya neden, niye karışacaksınız? Burada başka bir şey var. Bu kişilerin gerekirse ehliyetlerinin askıya alınması gerektiğini düşünüyorum. Nasıl alkollü kişi yakalandığında 6 ay ehliyeti askıya alınıyorsa bir kişi yılda 5 defa kaza yaparsa farklı bir şeydir bu…”
Eroğlu, trafik sicil belgesi uygulamasının bir devrim olduğunu ve kamuoyunun bunun önemini çok anlamadığını belirterek, “Şoförlerin trafik geçmişini işletmelere sunma zorunluluğu ya da imkanı getireceğiz. Trafik geçmişi şu anda sunulmuyor ama bu imkan getirildikten sonra kişi kendi geçmişini görebilecek. Dolayısıyla bir kazadan dolayı repütasyonunun olumsuz etkileneceğini düşünen otobüs işletmesi, şoförlerden bu belgeyi istediği zaman trafik canavarları iş bulamayacak” dedi.