Dolar 39,2289
Euro 44,7145
Altın 4.153,30
BİST 9.019,57
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 22°C
Hafif Yağmurlu
İstanbul
22°C
Hafif Yağmurlu
Paz 24°C
Pts 26°C
Sal 27°C
Çar 29°C

Türkiye’nin en hızlı metrosu için testler başladı

Gayrettepe – İstanbul Havalimanı metro hattında test sürüşleri başladı. Binlerce vatandaşın beklediği ve ulaşımda zaman tasarrufu sağlayacak yeni hatla; Zincirlikuyu ile İstanbul Havalimanı arası yolculuk tam 33 dakika sürecek

Türkiye’nin en hızlı metrosu için testler başladı
8 Kasım 2021
A+
A-

İstanbul için yapılan raylı sistem çalışmalarında tarihi bir gün yaşanıyor. Beşiktaş-Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı Metro hattının test sürüşleri bugün itibariyle başladı.

TRAFİK YOĞUNLUĞUNU AZALTACAK

37,5 kilometrelik metro hattı, kent merkezi ile güzergah üzerindeki ilçeleri, mahalleleri ve havalimanına olan yoğun trafik akışının yükünü önemli oranda azaltacak, hem vatandaşlara hem de yabancı ziyaretçilere şehir ulaşımında rahat bir nefes aldıracak.

TÜRKİYE’NİN EN HIZLI METROSU ÜNVANINA SAHİP OLACAK

Türkiye, ayrıca bu metro hattı ile ilkleri yaşatıyor. Hat ile günlük, haftalık ve yıllık olarak TBM ilerlemesinde birkaç kez dünya rekoru kırıldı. Saatte 120 kilometre ile ‘Türkiye’nin en hızlı metrosu’ unvanına sahip olacak hat, aynı zamanda tek seferde ihale edilen en uzun metro olacak. Gayrettepe istasyonundaki 72 metreye yakın derinliğiyle de rekor kıran metro hattı, demiryolu üst yapı imalatındaki prekast panelle de bir ilki oluşturmaktadır.

YERLİ VE MİLLİ PARÇALAR

Akıllı tünel konseptinin yer aldığı metro hattı, ülkemizin ilk yerli sinyalizasyon sistemine sahip olacak, yerli ve millîlik hamlemizin güzel bir örneğini teşkil edecek. Hatta hizmet edecek araçlarda da tamamen kendi olanaklarımızla ürettiğimiz parça ve ürünlerin kullanım oranı en az yüzde 60’ı yerli olacak. Yerli motorlu trenlerimizin çalışacağı hattımızda, sinyalizasyon, elektrik ve bataryaları da yerli olacak. Yeni nesil ulaşım ihtiyaçlarına cevap verecek olan ergonomik iç tasarımlı araçlar kullanılacak. Hatta ayrıca, valiz, bisiklet ve scooter bağlama alanları da olacak.

TÜRK MÜHENDİSLER TARAFINDAN ÜRETİLDİ

Tamamen Türk mühendisler tarafından üretilen sinyal sistemi sayesinde trenler saatte 120 kilometre hızla emniyetli seyahat imkânı sağlayacak. Tüm özellikleri ile yeni Türkiye’yi yansıtan hat; kullanıcı dostu özellikleri öne çıkan, alternatif ulaşım araçlarıyla entegre, teknolojiyi yolcularımızın hız ve güvenliği için kullanan, Türk mühendisliğinin eserleri arasında yerini alacaktır. Ayrıca hat inşatında 122 adet yürüyen merdiven ile birlikte 45 adet de asansör imalatı yer alıyor.

YERLİ VE MİLLİ PARÇALAR

Akıllı tünel konseptinin yer aldığı metro hattı, ülkemizin ilk yerli sinyalizasyon sistemine sahip olacak, yerli ve millîlik hamlemizin güzel bir örneğini teşkil edecek. Hatta hizmet edecek araçlarda da tamamen kendi olanaklarımızla ürettiğimiz parça ve ürünlerin kullanım oranı en az yüzde 60’ı yerli olacak. Yerli motorlu trenlerimizin çalışacağı hattımızda, sinyalizasyon, elektrik ve bataryaları da yerli olacak. Yeni nesil ulaşım ihtiyaçlarına cevap verecek olan ergonomik iç tasarımlı araçlar kullanılacak. Hatta ayrıca, valiz, bisiklet ve scooter bağlama alanları da olacak.

TÜRK MÜHENDİSLER TARAFINDAN ÜRETİLDİ

Tamamen Türk mühendisler tarafından üretilen sinyal sistemi sayesinde trenler saatte 120 kilometre hızla emniyetli seyahat imkânı sağlayacak.

ULAŞIM SÜRELERİ KISALACAK

Aynı zamanda entegre bir hat olan Beşiktaş Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı Metro Hattı; Kağıthane İstasyonu’nda Kabataş-Mahmutbey Metro hattına bağlanmaktadır. Hat, Gayrettepe İstasyonu’nda Yenikapı-Hacıosman Hattına, İstanbul Havalimanı İstasyonu’nda da yapım hazırlıkları devam eden Yüksek Hızlı Tren hattına ve yapımı devam eden Marmaray Küçükçekmece Halkalı Başakşehir Arnavutköy İstanbul Havalimanı hattı ile de bütünleşik olacaktır.

İSTANBUL HAVALİMANI- ZİNCİRLİKUYU ARASI 33 DAKİKA

Hattın işletmeye alınmasıyla birlikte; İstanbul entegre raylı sistem ağı sayesinde; Göktürk-İstanbul Havalimanı arası; seyahat süresi 12 dakikaya, Kağıthane-İstanbul Havalimanı arasındaki seyahat süresi 24 dakikaya, Zincirlikuyu-İstanbul Havalimanı arası; 33 dakikaya, 4. Levent-İstanbul Havalimanı arası; 35 dakikaya, Arnavutköy-Beşiktaş arası; 36 dakikaya, Taksim-İstanbul Havalimanı arası; 41 dakikaya, Başakşehir (Metrokent)-Kağıthane arası; 48 dakikaya ve Küçükçekmece-Kemerburgaz arası; 50 dakikaya inecek.

Tüm özellikleri ile yeni Türkiye’yi yansıtan hat; kullanıcı dostu özellikleri öne çıkan, alternatif ulaşım araçlarıyla entegre, teknolojiyi yolcularımızın hız ve güvenliği için kullanan, Türk mühendisliğinin eserleri arasında yerini alacaktır. Ayrıca hat inşaatında 122 adet yürüyen merdiven ile birlikte 45 adet de asansör imalatı yer alıyor.

CİDDİ TASARRUFLAR SAĞLAYACAK

Havalimanı Metro hattının ulaşımda kolaylığın yanı sıra emniyet, hız kazandırma ve işletme sırasında da ciddi tasarruflar sağlayacağı düşünülüyor. Hattın hizmete girmesiyle birlikte, 2024-2043 yılları arasında; karayolu bakım ve işletmesi açısından, kaza kazancı yönünden, hava kirliliği, gürültü, doğa ve yeşil arazi maliyeti açısından ve zamandan yapılacak tasarrufun toplam bedelinin yaklaşık 2 milyar 640 milyon euro olacağı öngörülüyor.

2022’NİN İLK ÇEYREĞİNDE AÇILMASI PLANLANIYOR

Hattın, Kağıthane-İstanbul Havalimanı arasındaki sinyalizasyon ve diğer sistem güvenlik testlerinin sonuçlarına göre, 2022 yılının ilk çeyreğinde İstanbulluların hizmetine açılması hedefleniyor.

HABER: Hasan Sezgin Karabulut

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.