Dolar 36,4339
Euro 38,1549
Altın 3.441,38
BİST 9.602,16
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 5°C
Açık
İstanbul
5°C
Açık
Pts 7°C
Sal 10°C
Çar 13°C
Per 12°C

Uzmanından öğrencilere fiziksel aktivite tavsiyeleri

Uzaktan eğitim gören öğrenciler, pandemi şartlarından dolayı eve kapanmak zorunda kaldı ve fiziksel aktiviteleri kısıtlandı. Bu durum çeşitli problemlere yol açmaya başladı. Fiziksel aktivite ile hareketin artırılması ve hareketsizliğin azaltılması gerektiğini söyleyen Ar. Gör. Emine Nur Demircan, “Fiziksel aktiviteler ile çocukluk döneminde veya ileride oluşabilecek hastalıkların önüne geçebilir” dedi.

Uzmanından öğrencilere fiziksel aktivite tavsiyeleri
3 Mart 2021
A+
A-

Online eğitim gören öğrencilerin hangi yaşta hangi aktiviteleri yapmalı konusunda açıklamalar yapan İstanbul Rumeli Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Ar. Gör. Emine Nur Demircan, “Çocukların yapacağı fiziksel aktivitelere karar verilirken temel olarak yaş, fiziksel çevre, fiziksel uygunluk ve vücut ağırlığı dikkate alınmalıdır. Bunlara ek olarak eğlenceli olması, çocukların gereksinimlerine göre planlanmış olması, kolaylıkla uygulanabilir ve pratik olması, isteklilik ve gönüllülük de göz önünde bulundurulmalıdır. Tüm bu etkenler arasında en önemli etken yaş olduğu için egzersiz önerilerimizi yaş grubuna göre belirlemek daha doğru olacaktır” diye konuştu.

“5-7 YAŞ DÖNEMİNDE ÇOCUKLAR RİTİMLİ HAREKETLERE KOLAYCA UYUM SAĞLAR”

“Bu dönemdeki çocuklarda yer değiştirme ve denge hareketleri, el-göz koordinasyonları gelişmeye başlar. Çocuklar oldukça hızlı ve etkindir. Büyük kas kontrolleri hızlıdır ancak dayanıklılık bu dönemde henüz zayıftır. Çocuklar bu dönemde özellikle rekabet içeren bireysel ve eşli oyunlardan büyük zevk alır. Geriye zıplar, tek eli ile topu fırlatır, hareketli topa tekme atar, potaya top atar. Dengeleri gelişmiştir. Tek ayak üzerinde ortalama 10 sn durabilirler. Ritimli hareketlere kolayca uyum sağlarlar. Bu dönemdeki çocuklara önerilen aktiviteler ve sporlara bakacak olursak; ip atlama, çizgi oyunları, tutma ve top yuvarlama oyunları ile buz pateni, jimnastik, atletizm, futbol, yüzme, judo sporları olabilir.”

“10-11 YAŞ DÖNEMİNDE DURUŞ BOZUKLUKLARI GÖRÜLEBİLİR”

8-9 yaş ve 10-11 yaş döneminin önemli olduğunu belirten Demircan, “Bu dönemdeki çocukların ritmik becerilerinde gelişme gözlenir, dayanıklılıkları artar, kuvvet ve koordinasyonu gelişir, temel hareketleri daha düzgün hale gelir, karmaşık hareket becerileri gelişmeye başlar. Ayrıca top sürme, pas atma becerileri ile ip atlama becerileri gelişir. Bu yaş grubundaki çocuklara halk oyunları, vurma yakalama oyunları, masa tenisi, boks, karate, tekvando gibi aktivite ve sporlar önerilebilir. 10-11 yaş dönemindeki çocuklar ise kuvvet, çeviklik, denge ve koordinasyon gerektiren becerilerde artış görülür. Takım sporlarına katılımları artar. Kalp, damar ve solunum sistemleri fizyolojik açıdan dayanıklılık sporları için daha elverişli hâle gelir. Bu dönemdeki çocuklarda cinsiyet farklılıkları fiziksel aktivite tercihlerinde değişiklik yaratabilir. Bu sebepten ötürü aktivite ve spor türlerine, çocukların tercihleri dikkate alınarak karar verilmelidir. Ayrıca bu dönemde gelişime bağlı olarak duruş bozuklukları görülebilir. Bu yaş grubundaki çocukların duruş bozukluklarını önlemek için ise yoga, dans gibi aktiviteler uygun aktivitelerdir. Çocuklar basketbol ve voleybol gibi top sporlarına, yön bulma, doğa yürüyüşleri, izcilik, kampçılık gibi doğa sporlarına yönlendirilebilirler. Bu dönemde çocukların aile ile birlikte yapılacak aktivitelere katılımları, iletişimi artırmak için mutlaka desteklenmelidir” ifadelerini kullandı.

Çocukların yaş dönemlerine uygun fiziksel aktivite önerilerinde bulunan İstanbul Rumeli Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Ar. Gör. Emine Nur Demircan, “Çocuklar gün içerisinde, online ders haricinde 10 dakika süre ile ekran (bilgisayar, tablet, televizyon, telefon vb.) karşısında vakit geçirebilir” dedi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.