Site Rengi

DOLAR 8,2663
EURO 9,9871
ALTIN 475,753
BIST 1421,15
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 22°C
Mevzi Sağanak

İmamoğlu’nun katılımıyla, 2. TBM Kazı Başlama Törenini Sancaktepe’de gerçekleşti

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun katılımıyla, Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Hattı, 2. TBM Kazı Başlama Töreni, Sancaktepe’de gerçekleşti.

Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Hattı, 2. TBM Kazı Başlama Töreni Sancaktepe’de gerçekleşti. Törene, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu katıldı. Törende, projeyle ilgili açıklamalarda bulunan İmamoğlu, “İstanbulluları aldatmayacak takvimler koymak için çaba gösteriyoruz” dedi.

İmamoğlu’nun katılımıyla, 2. TBM Kazı Başlama Törenini Sancaktepe’de gerçekleşti
15.01.2021
28
A+
A-

“ANADOLU YAKASININ EN ÖNEMLİ PROJELERİNDEN BİRİ”

Törene katılan İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Akköken metro hattı projesiyle ilgili açıklamalarda bulundu. Bu projenin Anadolu Yakasındaki en büyük projelerden biri olduğunu ifade eden Akköken, “Bu İstanbul Anadolu Yakasının en önemli projelerinden biriydi. Aynı zamanda 2017 yılında durdurulan projelerimizden biri ve göreve geldikten sonra başlattığımız 2. projemizdir. Burada 150 metreye 26 metrelik bir şaftımız var. Bugün de ana hat kazımızın 2. TBM’ ni 15 Ocak itibariyle İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun da katılımıyla başlatıyoruz. Hattımız 10,9 km ve 8 istasyondan oluşuyor ancak bölgedeki ihtiyacın çok önemli olduğunu bildiğimiz için biz bu hattımızı kısımlara ayırarak etaplaştırdık. 2. kısım çalışmalarına da çok yakında başlayacağız. 1. kısmımız Çekmeköy’den Sancaktepe Şehir Hastanesine kadar olan 3.9 km’lik istasyonumuz oluyor. Bu projemizde kapasitemiz saatte 60 bin yolcu taşımak. İlk etapta günde yaklaşık 8 km kazı yaptık. Bundan sonra daha da hızlanacağız. Projemizin ilk etabını 2023’ün başında bitireceğiz. Diğer kalan kısmı da 2024’ün başında bitirmeyi hedefliyoruz” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı (İBB) Ekrem İmamoğlu törende projeyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. İmamoğlu’nun konuşmasından satır başları şöyle:

“İSTANBUL KENTİNİN HER NOKTASI, METROYLA ERİŞİLEBİLİR VE BAĞLANTILI BİR ŞEHİR OLACAK”

Turizmin yoğun olduğu ve nüfusun fazla olduğu İstanbul’un her noktasında doğru adımlar atmak şehircilik yaşamının bir gereği. Ulaşımı en iyi, en kaliteli ve en çevreci şekilde yapabilmekte bunun bir gereği. Bu bağlamda metro bizim gibi büyük kentlerin vazgeçilmez toplu taşıma sistemidir. Metronun bahsettiğimiz çevreci yanı da aslında çok kıymetli. Metronun çok yönlü avantaları var. Belki başlangıç maliyeti açısından zorlukları da var ama bunlar aşılacak aşacağız ve bizim kentimizin her noktası metroyla erişilebilir bağlantılı bir şehir olacak.

“İSTANBULLULARI ALDATMAYACAK TAKVİMLER ORTAYA KOYMAK İÇİN ÇABA GÖSTERİYORUZ”

Gelinen noktada metroyla ilgili şunu ifade ediyoruz. Aslında 2017’de durdurulan bir metro hattındayız. Göreve geldiğimiz andan itibaren belki de en hassas, en titiz davrandığımız birinci konu metro ulaşım hatalarının eksikliklerinin bir an önce giderilmesi ve imalatlarının başlandığı sistem yapmaktı. Bu mana da bütün çalışma arkadaşlarım gerçekten yoğun bir çaba sarf ettiler. Tüm emekçilerle zorlukları aşarak mücadele etmeye çalışıyoruz ve İstanbulluları aldatmayacak takvimler ortaya koymak için çaba gösteriyoruz. Onun için burada şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki; bizim ifade ettiğimiz tarihler gerçekten titizlikle düşünülmüş ve o hedeflere ulaşma noktasındaki bütün eksiklikler giderilerek ortaya konmuş hedef tarihlerdir.

“AKSAYAN BİR SÜRECİ DEVRALMIŞ OLDUK”

Burada en önemli kısım tabi finansman. Zaten geldiğimizde metro projelerinin durmasının temel sebebi finansmanın sağlanamamasıydı. Metrolarda şöyle bir karakterde var. Başlangıç maliyeti yüksek olan metrolarımızın mutlak orta uzun vadeli borçlanmalarla yapılabilirliği. İBB bütçesi gereği yapılabilirliği net. Yani ortada duran bu kadar büyük bir metro hattının hedeflendiği İstanbul’da, İstanbul’un var olan yıllık bütçeleriyle bunun yapılma şansı yok. Tabiri caizse 10 yıl, 15 yıl gibi borçlanma modelleriyle bunu ancak yönetebilirsiniz. Bu manada zamanında proje finansman ve ihalesiyle yüklenici firmanın taahhüt kısmıyla bu işler tamamlanmadığı için biz aksayan bir süreci devralmış olduk.

“TAHVİL İHRACI ÇOK KIYMETLİ BİR EKONOMİ BAŞARISIDIR”

Finansmanın hızlıca sağlanması noktasında girişimlerimiz oldu. En son ki yaptığımız tahvil ihracı da bugünün Türkiye’sinde yaşanan ekonomik krize rağmen çok kayda değer, çok kıymetli bir ekonomi başarısıdır. Elde ettiğimiz bu başarı ile hatlarımızın hızlı bir şekilde harekete geçmemizi sağlayan bu finansman ile de önünü göre bir İstanbul kenti var ettik.

“SANCAKTEPE HALKINA MÜJDELİYORUZ”

 Planlama açısından özellikle şu kısmı da söylemek isterim. Hatlarımızı bölüm bölüm açarak hizmete geçirerek vatandaşlarımızı rahatlatmayı planladık. Örneğin Çekmeköy- Sancaktepe için konuşursak Çekmeköy-Sancaktepe Şehir Hastanesi arasındaki hattın 2023’ün başı için planlanması çok kıymeti. Umarım birkaç ay öncesi de olur. Hem Şehir Hastanesini hem Çekmeköy’ü birbirine bağlamak kıymetli bir müjde. İnşallah tamamını da 2024’e planladığımız bu hattın bu kısmi açılışını şimdiden Sancaktepe halkına müjdelemek isteriz.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.