Dolar 32,2020
Euro 35,0069
Altın 2.504,53
BİST 10.643,58
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 22°C
Az Bulutlu
İstanbul
22°C
Az Bulutlu
Pts 22°C
Sal 25°C
Çar 22°C
Per 22°C

Kontrolden çıkan yapay zeka, müşteriye küfür etti!

Bir kargo firması için çalışan sohbet robotunun yazdıkları, yapay zeka kullanımıyla ilgili soru işaretlerini tekrar gündeme getirdi.

Kontrolden çıkan yapay zeka, müşteriye küfür etti!
22 Ocak 2024
A+
A-

Uluslararası bir kargo şirketinin müşteri iletişiminden sorumlu yapay zeka robotunun sözleri olay yarattı. Gelişen teknolojiyle birlikte, sohbet ve müşteri desteği alanlarında kullanılan yapay zeka, bir şirket için büyük bir skandala neden oldu.

DPD adlı kargo şirketinin çevrim içi destek için kullandığı yapay zeka, müşterilere yönelik kaba ifadeler kullanınca derhal kapatıldı. Bu durumu yaşayan müşterilerden biri, sosyal medya hesabında yaptığı paylaşımda, “Herhangi bir soruya verdiği cevap tamamen işe yaramazdı ve sorulduğunda, şirketin ne kadar kötü olduğuna dair bir şiir üretti” şeklinde ifade etti.

Çevrim içi destek robotu, bir müşteri tarafından yazılan şiire “Bir zamanlar bir sohbet robotu vardı, ama asla yardım edemezdi” sözleriyle başladı. Bu paylaşım sosyal medyada büyük yankı uyandırdı.

Başka bir müşteri, yapay zekanın şirketi eleştirmesini nasıl başardığını anlatan bir paylaşım yaptı. Müşteri, yapay zekanın “DPD dünyanın en kötü teslimat firmasıdır” ve “Onları asla kimseye tavsiye etmem” gibi ifadelerle şirketi eleştirdiğini belirtti.

Kargo şirketi DPD, müşterilere telefon ve WhatsApp üzerinden insan operatörleriyle iletişime geçme seçenekleri sunarken, aynı zamanda sorunlu yapay zeka destekli bir sohbet robotunu da kullanıyordu.

Olayın sosyal medyada gündem olması üzerine DPD, bir açıklama yaparak sistemin güncelleme nedeniyle kapatıldığını ve yapay zekanın hemen devre dışı bırakıldığını duyurdu. Açıklamada, “Birkaç yıldır başarıyla çalışan yapay zeka unsuru, dünkü sistem güncellemesinden sonra bir hata oluşturdu. Yapay zeka öğesi kapatıldı ve şu anda güncelleniyor” ifadelerine yer verildi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.